recent
أخبار ساخنة

قصه رعب مخيفه | لا تنظر خلفك انه يشاهدك الان _ الويب المظلم

The Dead Man
الصفحة الرئيسية

قصه رعب مخيفه



قصه رعب مخيفه | لا تنظر خلفك انه يشاهدك الان _ الويب المظلم

 مرحبا بك يا صديقي كيف حالك اليوم اتمني ان تكون بخير, اليوم سوف نفتح ملف تجارب حدث مع بعض الأشخاص وسوف نحكي قصه رعب مخيفه حدث مع شخص يعالج بالقران الكريم, اشعر بحماسك يا صديقي هيا بنا نبدأ ولا تنسي هذه القصة من القصص الحقيقية وليست من الخيال. 


البيت المسكون



يبدا صاحب قصه رعب مخيفه ويقول السلام عليكم اخواتي اسم هو الفتي المجهول لا اريد ان اذكر اسم, عندي 23 سنه معالج بالقران الكريم وليس لي اي علاقة بالروحانيات وسوف احكي تجربي ليه عدي عليها وقت كبير جداََ, المهم واحد صاحبي كان شغال في بلد ما ومأجر شقه وقاعد فيها لوحده وكل م ينزل اجازه كان ديماََ يشتكيلي من الشقه.








وبيقولي انه مش مرتاح ولما بييجي ينام بيسمع اصوات خطوات في الصاله قولتله تلاقيك مرهق من الشغل, بص خليك في شغلك وحتي لو فيه حاجه متركزش واتفقنا علي كدا وسافر وعدي تقرياََ 4 ايام مش متذكر بالظبط كانو 4 ايام ولا اكتر المهم في يوم حلمت بصاحبي انه في مكان ضلمه وفيه صوت تكسير حواليه.










وهوا بيصرخ وفجأه اضاءه مجهوله المصدر ظهرت وهوا كان في اوضه بس فيها مرايه كبيره جداََ فجأه لقيت نفسي معاه وشديته من ايده وفضلت اقرأ قرأن سمعت اصوات كتير متداخله وبدون اي مقدمات المرايه اتكسرت وصاحبي اتعور قومت من النوم واستاعذت بالله ببص في الساعه لقيتها 2 بليل.





قصه رعب مخيفه | لا تنظر خلفك انه يشاهدك الان _ الويب المظلم

كلمت صاحبي علشان اطمن عليه وبعد اربع مرات رد بس مش فاهم منه حاجه قولت ممكن تكون الشبكه مش كويسه عنده رنيت تاني لما رد لقيته بيعيط حرفياََ حسيت اني مرعوب ان يكون فيه حاجه حصلت من الي شوفتها في الحلم قولتله مالك يابني فيه ايه قالي الحقني كل الزجاج الي في الشقه بيتكسر.








وانا اتعورت قولت له طيب اهدي وانا هاجيلك بكرا بس مينفعش تفضل علي الحال ده قوم اضواء وصلي ركعتين وذكر الله ولو معاك نت او قران علي التليفون شغاله اوشغل التليفزيون علي القرأن, وبكرا انشاء الله نبقي نشوف فيه ايه وبعد م اطمنت عليه انه بقا كويس قفلت المكالمه وحاولت انام بس مافيش نوم خالص فضلت صاحي.






وعلي الساعه 7 صباحاََ اتحركت من البيت وكلمتوا واتفقنا ان يقبلني في الموقف اللي في البلد وصلت هناك علي الساعه 9 ونص كلمته واتقابلنا لقيته فعلا متعور مردتش اتكلم معاه في حاجه واتحركنا علي الشقه اول م دخلنا شميت ريحه مش كويسه بصيت لصاحبي وقولت له انتا شامم حاجه قالي لا قولت له تمام.


قصه رعب مخيفه | لا تنظر خلفك انه يشاهدك الان _ الويب المظلم





دخلت اتوضيت وقعدنا في الصاله وشغلت التليفزيون علي القرأن الكريم, وفجأه الكهرباء قطعت اتكلمت وقولت السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حد رد السلام قولت انتا مين وعاوز ايه وايه الي جابك هنا مردش بس شميت ريحه شياط شغلت كشاف الفون واتحركت انا وصاحبي علشان نشوف فيه ايه لقيت.








مفرش بيدخن وغالباََ كدا هيولع صاحبي جاب ميه وعاوز يرشها قولت له لا اتكلمت بصوت عالي وقولت احنا هنقعد في الصاله واتحركنا علي الصاله قعدنا حوالي عشر دقايق وبعدين ابتديت اقرأ شويه ادعيه النور رجع صاحبي قالي هروح افتح الشبابيك علشان لو قطع تاني نشوف احنا بنعمل ايه قولتله لا.








بقولك ايه م تخرج انتا وتسيبني هنا وانا ساعه كدا او ساعتين وهاجيلك قالي لا مش هسيبك لوحدك قولت له طيب تعالي وريني الاوضه الي بتنام فيها اول ما دخلت الاوضه اتصدمت لان الاوضه دي بكل تفاصيلها هيا الي شوفتها في الحلم قولت له اقعد انتا علي السرير دا ومتتحركش خالص.







حتي لو شوفتي خرجت بره الاوضه متجيش ورايا وابتديت اقرأ قرأن سمعت صوت حد بيتألم وبيقول كفايا بطل قراءه قرأن وقولت له هتجاوبني ولا لا مردش رجعت تاني اقرأ قرأن قالي خلاص هتكلم ومن هنا حصل هدوء تام ومفيش اي رد بس حاسس بيه انه موجود ولكن حسيت ان فيه حاجه غلط.


قصه رعب مخيفه | لا تنظر خلفك انه يشاهدك الان _ الويب المظلم





قولت له اخر فرصه ليك وبعد كدا هبدأ في ايات الحرق انا مستنيك في الصاله سمعته بيعيط قولت له متخافش مش هأذيك بس فهمني فيه ايه وفجأه الدنيا ضلمت تماماََ وسمعت ناس بتتكلم وبعدين ابدت الرؤيه تكون واضحه شوفت كام واحد قاعدين معي بعض وبيتكلمو في موضوع قرابين وحاجات غريبه.










وبعدين اتنقلت مكان تاني وشوفت واحد جايب شمع كتير ومعاه ورق متهالك وفضل يقرأ منه ويقول اجلب لي فلاته بنت فلانه طبعاََ دا نوع من انواع الجلب وبعدين اتنقلت مكان تاني وشوفت ست كبيره بتعيط وبنتها بتصوت, وحد فتح الباب ليهم تقريباََ ابوها وكان مع ابوها شحص, اول ما شافته البنت وقعت علي الارض وجالها تشنجات والراجل الي كان مع والدها فضل يقرأ قرأن والبنت هجمت عليه وفضلت تضرب فيه.









وبعدين رجعت الشقه بتاعت صاحبي تاني تقريباََ كدا فهمت فيه ايه, قولت لصاحبي تعرف واحده اسمها كذا قالي لا بس تعاله نسأل الشقه الي تحت دا واحد اعرفه وهوا هنا من زمان روحنا نسأله قالي ايوه كانو ساكنين هنا بس سابو العماره قولت له معاك رقم والدها قالي ايوه.










قولتلها طيب كلمه علشان عاوزه في حاجه مهم, المهم فعلا جار صحبي كلم ابوه البنت وقاله في واحد تبعنا عاوز يكلمك وفعلا انا كلمته وقولتلها عاوز اشوفك علشان عاوزك في حاجه ضروري اداني العنوان وروحت انا وصاحبي قولتلها بص يا والدي من غير اي مقدمات انا عارف ان بنتك تعبانه.



قصه رعب مخيفه | لا تنظر خلفك انه يشاهدك الان _ الويب المظلم





اول ما قولت الكلمه سمعنها صرخ هزت المكان, وسمعنها بتقول خليه يمشي خليه يمشي بصيت لوالدها وقولتلها مفيش وقت ادخل هاتها علشان اعمل لها جلسه دخل يجيبها, وفعلاََ خرج هوا وهيا والدتها فضلت تطلع اصوات اتكلمت وقولت بصوت عالي خلاص مش عاوز اسمع نفس.










تعالي اقعدي هنا وطلبت كوبايه ميه وابتديت اقرأ عليها قرأن ابتدي جسمها يتهز جامد قولت لوالدها كتفها وبالفعل كتفها وبعدين رشيت ميه علي وشها ابتدي وشها يطلع دخان بسيط مع صرخات متتاليه اتكلمت وقولت بص يا تخرج يا تتحرق مافيش اختيارات تانيه بس قبل م احرقك لزم تتعذب الاول.












بصيت لوالدها وقولتلها هات سكيه وحطها علي النار وبصوت عالي جداََ ابتديت اقرأ اقرأ اقرأ اخدت وقت كبير اقرأ قرأن وفجأه فكت نفسها امها راحت تمسكها زقتها والدها جه بسرعه علشان يمسكها زقته صاحبي بصلي قولت له متتحركش من مكانك قربت مني وكان بيني وبينها حوالي 2 متر رميت ميه علي وشها فضلت تصرخ.









وانا رجعت اقرأ قرأن تاني وطلبت منهم انهم يمسكوها وابتديت اشربها ميه مقروءة عليه قران, الجلسه دي اخدت وقت كبير جداََ قولت لوادها هنمشي وان شاء الله هرجع لحضرتك بكرا قالي ماشي ولما رجعت شقه صاحبي معرفتش انام قولت اقرأ شويه قرأن شويه بس وانا بقرأ نمت.










ومحستش بنفسي حلمت بالبنت الي تعبانه وانها عاوزه تنتحر ووالدها لحقها بس عورت والدتها فضلت تصوت في اللحظه دي صحيت بس الغريب اني لما صحيت لقيت نفسي واقف علي رجلي كلمت والد البنت اول ما رد قالي تعاله بسرعه روحت علطول وخبطت علي الباب سمعت البنت بتقول بصوت عالي محدش يفتح الباب.









وجت وقفت عند الباب بقول لوالدها متخافش افتح الباب قالي دي ماسكه سكينه ابتديت اقرأ بصوت عالي لدرجه ان الجيران طلعت علي صوت القرأن وفجأه لقيت والدها فتح الباب ولقيتها اغمي عليها قولت له هات حبل واربطها وفي الوقت دا خلاص قررت اني احرق.









وابتديت اقرأ قرأن ابتدت تصوت وبعدين كل زجاج الشقه اتكسر فضلت اقرأ وقت كتير والحمد لله ربنا قدرني وحرقته وبقت كويسه, الحمد لله.


الخاتمة 

وفي نهاية المقالة اتمني ان تكتب رايك في تعليق واذا كنت عندك مشكله تواصل مع المعالج صاحب قصه رعب مخيفه و بدون اي مقابل, واذا كنت تريد التواصل مع صاحب قصه رعب مخيفه المعالج بالقران الكريم  اضغط هنا واذا كنت تريد الانضمام الي جروب الفيس بوك لمعرفة كل جديد  في الموقع اضغط هنا,  ولا تنسي ان تتجول قليلا في موقعي حتي لا تصيبك اللعنه.

author-img
The Dead Man

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent