recent
أخبار ساخنة

قصص حقيقية قصيرة سوف يدخل الرعب في قلب وسوف تندم علي قراءة هذه القصص

The Dead Man
الصفحة الرئيسية


قصص حقيقية قصيرة سوف يدخل الرعب في قلب وسوف تندم علي قراءة هذه القصص





مرحبا بك يا صديقي كيف حالك اليوم اتمني ان تكون بخير, اليوم سوف اعرض لك يا صديقي قصص حقيقية قصيرة وسوف تكون القصص مكونة من قصة الام شيبتون وهي ساحرة قوية جدا والقصة الثانيه سوف تكون اعترافات ساحر عن تاثير السحر علي الاشخاص والقصة الثالثة والاخيرة هي عن اشخاص ينبشون في المقابر  وأريد ان اسالك سؤال يا صديقي لماذا الاشخاص يبحثون دائما عن الجن لماذا يبحثون علي طرق التحضير والتواصل لماذا ماذا سوف تقول لهم اذا حضرو الان امامك ؟, اريد





منك ان تكتب الإجابة في التعليقات , وأريد منك قبل القراءة ان تجلس في مكان هادي و ان يكون معك مشروبك المفضل و ان تشغل هذا الفيديو الذي سوف تجدها في الأسفل واخفض الصوت قليلا حتي تستطيع ان تقرا لكي تكتمل الدائرة وتصبح مؤهل انك تقرا قصص حقيقية مرعبة , واذا كنت في ظروف لا تسمح فلا تفعل هذه الأشياء هيا بنا نبدأ يا صديقي


قصص حقيقية قصيرة 

القصة الاول الام شيبتون


الام شيبتون تعتبر رمزاً للشعوذة والسحر في الفلكلور الانجليزي ولدت عام 1488م تاريخ الوفاة 1561م ولدت في كهف في نارسبورغ بأقليم يوركشاير البريطاني عملت على تدوين وصفات السحر والشعوذة الخاصة بها كان لها الكثير من التنبؤات حول المستقبل. من بعض تنبؤاتها ( الغوصات / السيارات/ الطائرات / وسفن البحارية)





كانت من اقوي الساحرات في العالم كانت شديد جدآ في الإقناع كانت تقول الماضي والمستقبل بطريقة غامضة وكان الناس مندهشين من أفعال الام شيبتون وكل شئ له حدث الذي جعل هذه الساحرة ساحرة لانه كانت تعمل في سن العشرين خادمة و لم اختلفت مع صاحب العمل طرقت العمل و الناس كانو يقولون انها عاهرة






وهي كانت تصمت ولا تتكلم و من كتر الحقد ذهبت لي مقبرة وجلست في المقبرة 40 يوم وبعدها طلعت من القبر وكان شكلها مخيف جدآ وغريب جدا و انتقمت من كل الأشخاص الذين كانو يقولون انها عاهرة وبعدها معرفتش ترجع كما كانت وتعلمت السحر السفلي وكانت الام شيبتون اقوي ساحرة في عصرها


قصص حقيقية قصيرة سوف يدخل الرعب في قلب وسوف تندم علي قراءة هذه القصص

وكان يوجد في الكهف الذي كانت تعيش فيها الام شيبتون كان في قرية قريبة من هذا الجبل وكان يوجد راجل صالح يحب الخير في هذا القرية وكانت الام شيبتون تكرهوا جدآ وكان الراجل هذا اسموا فارس وقامت حرب بين فارس والام شيبتون وستمرت الحرب اكتر من 10 سنوات




ومات اكتر من 193 طفل و 158 شاب و 173 انثي و أهل القرية طرقوا القرية ولم يبقا في القرية غير القليل من الناس وفارس لم يطرق القرية و قاتل الساحرة  ولكن اتلعن فارس و مات في الكهف الذي كانت تسكن به الام شيبتون و لحد الان لا احد يذهب عند الجبل




وأهل القرية طرقوا القرية ولكن في عام 2006 ذهب أحد المستكشفين الي هذا الجبل وكان اسم الشخص الذي ذهب إلي الكهف هو ريماس وهو مستكشف الكهوف وعندما داخل هذا الجبل خرج من الجبل ملعون واصبح هذا الجبل يلعن كل من يتقرب من كهف الام شيبتون 




القصة الثانية اعترافات ساحر تائب


يقول الساحر التائب عندما  كنت ارسل الجن لي الاشخاص لكي اسحرهم بعض الاشخاص كنت اسحرهم بسرعه وبسهولة شديدة ولكن يوجد اشخاص اخرون كان قوة السحر لا تنفع معهم ابدا وكنت دائما افكر في السبب كنت عندما ارسل لهم الجن كانوا يقولون الجن  نسمع صوته ولاكنا لا نراه.


 

ويوجد جن اخرون يقولون رأيناه من بعيييد ولاكنه ضاع واختفاء ولا نقدر ان نراها مرة اخري و يوجد بعض الجن يقولون لم نجده ثم ارسل الجن المرده  وهم اقوى من اللي قبلهم فيعودون المرده ويقولون لم نجده ثم ارسل له العفاريت وهم اقوى الجن  فيعودون ويقولون ضربنا مشارق الارض ومغاربها ولم نجد هذا الشخص

قصص حقيقية قصيرة سوف يدخل الرعب في قلب وسوف تندم علي قراءة هذه القصص



فاقول لهم كيف لم تجدوه هوا في بيته او في عمله بمحل كذا وكذا فيقولون ذهبنا ولم نجده ابدا يقول الساحر بعد ان تبت عرفت ان الاشخاص تختلف بأختلاف تحصيناتهم وقوة طاقتهم والهالة المحيطه بهم  . فمنهم من لايتحصن وهذا يكون اصتياده سهل ومنهم من يتحصن وينسى او يقصر في صلاته


وهذا النوع يسمعوا صوته ويكاد ان يروه واما الاشخاص الاكثر تحصينا  فلا يجدونه في الارض كلها ولن يروه حتى وان سكن بينهم ويجب ان نذكر قول الله بسم الله الرحمن الرحيم (وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا) سورة الاسراء (45) صدق الله العظيم 



القصة الثالثة 

السلام عليكم انا اسمى عابد شغال مهندس كهربائي عايش ف القاهره متجوز وعندى طفلين مش المهم انا المهم انا خايف على مراتى وعيالى انا غلطان وبعترف انى اخطات عالم الجن والعفاريت مكنش خيال زى ماناس كتير فاهمه انا انا حاسس ان مش هعيش كتير




وقررت اكتب مزكراتى بداية الحكايه انى بحب الثراء السريع ظروف الحياه والمتطلبات زادت دورت كتير على شغل بعد ما المبانى اتوقف العمل بها ف البلد كلها دورة كتير على شغل ومفيش كنت اعرف واحد صحبى قالى انه هيشغلنى شغلانه حلوه ومفهاش اى تعب بس محتاجه تجمد قلبك







روحتله وطلعت الشغلانه هيا كسر المقابر وسرقت الميتين قالى ف كل طلعه هتاخد الف جنيه بعد تفكير كتير وضغط وافقت وكانت المقابر ف القاهره كبيره ومفيش حراسه اول يوم كان اصعب يوم وصلت المقابر انا وصحبى بالموتسيكل قبل الفجر كان الجو هدوء وسكووت مفيش حد غيرنا لقتنى داخل المقابر. ورجلى بتخبط ف بعضيها صحبى ده اسمه عماد




قصص حقيقية قصيرة سوف يدخل الرعب في قلب وسوف تندم علي قراءة هذه القصص


اللى كنت اعرفه عنه انه مخاوى جن ايوه شغله ف المقابر مع الميتين قوى قلبه كنت بقوله عماد انا خايف يلاا نرجع بصلى وضحك وقالى عابد انتا مجنون خلاص قربنا مش عاوزك تتكلم ولا تسال على اى حاجه لحد منخلص حتى لو شوفت ايه قولتلو حاضرقربنا من قبر ولقيت عماد قرب اوى من باب القبر وحط ودنه على الباب وكانه بيسمع حد بيتكلم وهو بيهز راسه وبيسمعه





قولتلو عماد انتاا بتسمع ايه انا مش سامع حاجه بصلى بغضب وقالى اخرس سكت وبعد خمس دقايق قالى يلا نمشى من هنا وفعلا مشينا ورحنا على قبر تانى بس المره دى لقيته بيقولى استنى هنا وراح قرب من باب القبر وفتحه ازاى عرف انه مفتوح مش عارف ولقيته بيقولى هات الكشاف ياعابد







تديته الكشاف ودخل القبر وبعد دقيقه خرج معاه سلسله جنزير دهب وفلوس وقالى وشك حلو عليا النهارده انا لقيت كنز اخدناها قولتلو نشوف باقى المقابرقالى لا خليها بكره واخدنى ومشيت روحنا وقالى انه هيبيع السلسله ويدينى جزا المهم روحت نمت كانت الساعه 6 الصبح حلمت بشخص ثالث معانا








واحنا بناخد السلسله كان واقف من بعيد وبيبص علينا وبيراقب ولما ظهرت السلسله قرب ووقف ورا عماد بالظبط وعماد مكنش شايفه بص في عيون عماد بصت غضب وكره وانتقام بس مقدرش يقربله لقتنى بقوله انتا مين بصلى بغضب وقالى انا حارس كنز الدجال





قصص حقيقية قصيرة سوف يدخل الرعب في قلب وسوف تندم علي قراءة هذه القصص

وختفى وصحيت على صوت صويت ف ودنى وصداع هيفرتك دماغى وريحت الميتين مليه الشقه كلها مكملتش نوم واتصلت على صحبى قالى انه مسافر الصعيد علشان لقى زبون وهيبيعها هناك لعمده كبير المهم قفلت معاه ودخلت اعمل قهوه وبحلم بالكنز والفلوس الكتيره اللى هعيش بيها بقيت حياتى مرتاح وسط تفكيرى واحلامى





الباب خبط روحت وفتحت الباب بس مكنش فيه حد قفلت الباب وانا بدير ظهرى وادخل لقيت شخص ظهر فجائه وكان الراجل اللى شوفته ف الحالم اللى كان بيرقبنا قالى ممكن ادخل قولتله اتفضل والحقيقيه انا خايف منه قلبى مقبوض منه لقيته بيقولى انا شوفتكم بس مش هبلغ عنكم





قولتلو انتا مين وشوفتنا فين بصلى بخبث وقالى انتا عارف انا مين وشوفتكم فين وانا بقولك ان صحبك ده حرامى وكداب وسرق السلسله الدهب وهرب قولتله لا ده هو راح يبيعها ضحك وقالى انتا طيب اوى اتصلت على صحبى تليفونه غير متاح مقفول لقيته بيبصلى بخبث ويقولى شوفت اهو سرقك وخد السلسله لوحده قولتلو وايه العمل قالى






انا هساعدك تاخد السلسله لوحدك وتقتله قلتلو لا انا مقتلش صحبى قالى لو انتا مقتلتوش هو هيقتلك ولقيته بيقول وف عيونه نظرة خبث صحبك دلوقتى اخد عفش بيته وهرب هو وعيلته ومعاه السلسله الدهب تعالى معايا نروحله وتتاكد بنفسك وفعلا روحنا لقيته ساب المكان واخد عفش بيته الفجر ومشى ومحدش عارف هو راح فين






قصص حقيقية قصيرة سوف يدخل الرعب في قلب وسوف تندم علي قراءة هذه القصص


بصلى الراجل العفريت ده في عيونه الخبث وقالى انا اقدر اجيب صحبك ده من اى مكان هو فيه بس عاوز منك حاجه واحده هتروح هناك عند القبر اللى كسرتوه وسرقتو منه الكنز بليل في نفس وقت والميعاد هتلقى صحبك هناك والكنز معاه وفي لمحه اختفى الناس بيبصولى ويقولو مين الراجل المجنون ده بيكلم نفسه ولا ايه وواحد منهم اللى ماشى ف الشارع قالى انتا كويس ياابنى ماشى بتكلم نفسك ليه







قولتله لا انا تمام ياحج شكرا روحت بيتى ونمت وعلى المعاد وصلت هناك المقابرالمرادى كانت مليانه كلاب واصوات مرعبه وصلت عند القبرلقيت صحبى واقع على الارض ومغم عليه والسلسله ملفوفه على رقبته خنقاه ومقطعه رقبته وسمعت صوت من وريا بيقولى خد السلسله منه والبسها








زى صحبك اتفزعت ووقعت على الارض قولتلو لا مش عاوز حاجه بصلى بخبث وقالى مش هيا دى اللى كنت عاوزها خدها قدامك اهيا سيبته وطلعت اجرى فجائه المقابر بقيت بجرى وارجع لنفس المكان بقيت بجرى ف دايره مقفوله بصلى وقالى عابد انتا اقتحمت قبر واحد من شيوخ الجن وكنزه اللى سرقتوه كان ملعون وانتا وصحبك اصبحتم ملعونين خد السلسله البسها لو عاوز تعيش اليومين اللى بيقنلك وتخرج من هنا





فعلا لبست السلسله وكانت تقيله اوى اول ملبستها لقيت اشكال مرعبه جدا قدامى اكثر من الف جن شكلهم يرعبو وكانو بيقربو منى ويخبطونى وانا بجرى واقع على الارض جسمى اتكسر وتعبت وصلت البيت وكتبت المزكرات دى لو لقيتوها يبقا انا مايت





مساء الخير انا زوجة عابد الله يرحمه كان كاتب المزكرات دى والسلسله الدهب لقيناها معاه وكانت ملفوفه على رقبته كسرت رقبته اخدتها وشيلتها وخبيتها وعملنا العزاء والدفنه ولما رجعت بدور عليها اختفت دورت عليها ف كل مكان اختفت ولما تعبت من التدوير عليها والزعل نمت حلمت بواحد بيبتسم ويقولى انا حارس كنز الدجال لو عاوزه السلسله تعالى عند قبر الدجال لله اعلم ان كانت هذه القصة حقيقية ام لا




الخاتمة 

وفي نهاية المقالة اتمني ان تكون استمتعت وانا غيرت حاجات بسيط اووي في القصة اسف لي الكاتب  وأريد منك ان تكتب رايك في تعليق وان تشترك في جروب الفيس بوك وان تتجول قليلا في موقعي حتي لا تصيبك اللعنة.




author-img
The Dead Man

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent