recent
أخبار ساخنة

قصص رعب حدثت بالفعل في مصر احترس يمكن ان يحضر - الويب المظلم

The Dead Man
الصفحة الرئيسية

قصص رعب حدثت بالفعل في مصر احترس يمكن ان يحضر - الويب المظلم


مرحبا بك ياصديقي كيف حالك اليوم اتمني ان تكون بخير, اليوم سوف نتحدث عن قصص رعب حدثت بالفعل في مصر لك الحق يا صديقي انك تصدق او تكذب هذه القصص هذا المقال محدث يعني اليوم يوجد ثلاثة قصص بعد اسبوع او بعد ثلاثة ايام تصبح اربع قصص وهكذاوأريد منك قبل القراءة ان تجلس في مكان هادي و ان يكون معك مشروبك المفضل و ان تشغل هذا الفيديو الذي سوف تجدها في الأسفل واخفض الصوت قليلا حتي تستطيع ان تقرا لكي تكتمل الدائرة وتصبح مؤهل انك تقرا قصص رعب, واذا كنت في ظروف لا تسمح فلا تفعل هذه الأشياء هيا بنا نبدأ يا صديقي

 


قصص رعب حدثت بالفعل في مصر


الجن حولنا  في كل مكان في البيوت في الشوارع في المقابر في كل مكان هم مخلوقات مثلك تماما يوجد منهم من هو مسلم ومن هو كافر يوجد الطيب ويوجد الشرير يوجد من يريد ان يتواصل مع الانس وعالم الانس ومنهم من لا يريد ان يتواصل مع عوالم اخري هم مثلك تماما ياصديقي احترس واريد منك ان تقول :  ربي اعوذ بك من همزات الشياطين وعوذ بك أن يحضرون




قصة الام الميته


هذه القصة حدثت بالفعل فى مصر وتم عرضها فى  احدي برامج التليفزيون المصري وكانت القصة تتكلم  عن  سيدة توفى زوجها وهى فى الشهور الأولى من الحمل وكانت لديها  ابنة فى الرابعة من عمرها وعندما اقتربت الولادة شعرت السيدة بانها قد يتوفاها الله اثناء الولادة فطلبت من اخيها ان يراعى بنتها والمولود الجديد فى حالة وفاتها ويبدو انها كانت تشعر بموت وتعرف ما ينتظرها من مجهول

 

 

وعندما دخلت المستشفى لاجراء العملية  توفاها الله فى الوقت الذى رزقها الله فيه مولدا لها وبعد ان قام الأخ بدفنها عاد الى بيته ومعه بنت أخته الصغيرة والمولود الجديد ولكن رد فعل زوجته كان قويا جدا  وانفجرت فى وجهه وقالت له  إما هى أو أبناء أخته فى البيت فقام الخال باخذ اولاد اخته وقام بالتوجه ليلا الى المقابر وقام بفتح قبر أخته ووضع المولود فى القبر

 

 

وعندما وضع الطفلة الصغيرة فبكت فقام باعطائها شخشيخة وقال لي البنت الصغيرة اذا بكى الطفل قومى بملاعبته وقال لها انا سوف احضر لكى كل يوم الطعام وبعد ذلك اغلق القبر وانصرف وفى الصباح  وأثناء مرور التربى بجوار القبر فسمع صوت شخشيخة داخل القبر فخاف وانصرف على الفور ثم عاد مرة أخرى فى اليوم التالى فسمع نفس اصوات الشخشيخة فانصرف على الفور من الخوف والقلق 

 

 

وظل يفكر ويقول في نفسه ما الذى يحدث داخل هذا القبر وقرار انه لن يذهب الي هذا القبر لمدة طويلة وكانت 15 يوما, وبعد ال15 يوم مر التربي من جديد فسمع نفس الصوت فذهب واحضر مجموعة من الاشخاص وعرض عليهم الامر فتوجهوا معه الى القبر وهناك سمعوا بالفعل اصوات الشخشيخة فقاموا بفتح القبر وهنا كانت المفاجأة  الطفلة والمولود احياء بجوار جثة الأم فقاموا بابلاغ الشرطة والنيابة العامة

 

 

والطب الشرعى و قامت الحكومة بسؤال الطفلة ما حدث لكي ولاخيك الصغير  فقالت لهم  ان خالها قام بوضعهم في القبر فسألوها وكيف قضيتى تلك الفترة وانتى مازلتى على قيد الحياة بدون طعام ولا شراب  فقالت : كنت عندما يبكى اخى فتقوم امى من النوم وترضعه ثم تنام مرة اخر وعندما اشعر بالجوع كان يحضر لى ( عمو لا اعرفه ) يلبس ملابس بيضاء ويعطينى الطعام وينصرف

 

 

وقال احدي الاطباء في الطب الشرعى عن حالة جثة الام عندما اخرجوا الطفل والطفلة قال أن الجثة كانت دافئة كما لو كانت على قيد الحياه وليس بعد مرور عشرين يوما على دفنها فسبحان الله تعالى, اشعر بك الان يا صديقي لا تخف الانسان لا يعلم اشياء كثير والموت هو الحياة الابدية  

 




قصة الممسوس 


قصص رعب حدثت بالفعل في مصر احترس يمكن ان يحضر - الويب المظلم


اسمي احمد من مصر عندي 17 سنه , بحب اي حاجه له علاقة برعب زي قصص رعب افلام رعب وبحب اووي ابحث علي جوجل علي الكتب الغريبة زي كتب السحر والطلاسم والفلك و سر الحروف والارقام والكلام ده وانزل الكتاب وكنت بقرا فيه انا اه اغلب الكتب مش بفهم حاجه ولكن كان عندي فضول اعرف بتتكلم عن ايه الكتب ده, امي كانت دائما بتقولي بطل اللي انت بتقرا وتسمعوا ده هتلبس يابني 

 

 

وكان رد فعلي اني اضحك من كلام امي لان امي كانت دائما بتكبر المواضيع اوووي ايه يعني اللي انا بعملها انا شاب زي اي حد عندو فضول, المهم  فضلت زي  ما انا بسمع قصص رعب وقراء كتب غريبة من علي النت واتفرج علي افلام رعب لغاية ما حصل اللي حصل في يوم اسود من حولي 8 اشهر, كنت في المحل اللي انا شغال فيه وراحت عليا نوما وصحيت علي الساعه 12 بليل كده

 

 

 

وكان في عز الشتا والدنيا فاضيه والصمت في كل مكان مفيش اي صوت المهم لقيت قطة جميلة اووي لونه ابيض ولكن الغريب ان كانت القصة بتبصلي بطريقة غريبة كانت مركزة معايا اووي, ومنزلتش عينها من عليا, انا للامانه خوفت منها كانت واقفه ثابته ومركزة معايا جامد اووي وقفه قدام المحل قومت جبت عصاية المقشة عشان اهوش القطة بعصايه المقشة عشان تخاف وتمشي ولكن كانت بصه في عيني 

 

 

 

اترعبت من الخوف وبعد من قدمه وكنت بفكر طب هعمل ايه هفضل  في  المحل لحد  بكره يعني انا عاوز اروح قمت مسكت العصاية وريح ارمي العصاية علي القطة لقيت نفسي اتقعبلت وقعت علي الارض واغم عليا وفقت علي الساعه 2  بليل, قمت بسرعة اشوف القطة القطة اختفيت مش موجود قمت بسرعة عشان اقفل المحل  واروح  كنت خايف اوووي  لحسن القطة ترجع  تاني قفلت المحل ونسيت اقفل النور 

 

 

مش مهم دلوقتي المهم اروح وفعلا دخلت البيت وانا قلبي كان بيدق بسرعه اووي من كتر الخوف ودخلت علي السرير ونمت من كتر الخوف صحيت علي صوت اختي بفتح عيني لقيت اختي كانت بتبصلي زي القطة بظبط قمت من علي السرير مفزوع وكنت بقول اعوذ بالله من الشيطان الرجيم اعوذ بالله من الشيطان الرجيم وكان صوتي عاليه لقيت امي دخله عليها بتجري وبتقول

 

 

قصص رعب حدثت بالفعل في مصر احترس يمكن ان يحضر - الويب المظلم

في اي يابني في اي قومي يا بت اعملي لي اخوكي كوباية ليمون  وفعلا شربت كوباية الليمون ولقيت امي بتقولي ها في ايه ايه اللي حصل يا احمد مالك رديت علي امي وقولتلها : لا يا امي مفيش حاجه كنت بحلم بكابوس وحش اووي لقيت امي بترد عليها وتقولي من الحاجات اللي انت بتسمعها وبتقراها يابني انت ليه تاعب قلبي معاك ابعد بقا من الحاجات ده وركز في شغلك وحياتك يابني 

 

 

رديت علي امي وقولتلها : حاضر يا امي صدقيني مش هرجع اعمل الحاجات ده تاني كان رد امي ماشي يابني ربنا يهديك يا رب انا راح انا وختك عند خالتك عشان هي تعبانه شوية قولتلها ماشي يا امي انت هترجعي بالليل يعني ولا هتباتي عند خالتي وكان رد امي :  مش عارفة والله يا احمد علي حسب لو كانت خالتك تعبانه اووي لازم اكون جنبه رديت علي امي وقولتلها ماشي يا امي 

 

 

اليوم ده كان اجازه من الشغل وكنت قاعد لوحدي طول اليوم لوحدي اتصل بيه واحد صحبي ولكن انا الصرحة كنت حاسس ان جسمي كله متكسر مش قادر انزل او اروح في حده المهم فضلت في البيت ومفيش اي حاجه لحد الساعه 10 بالليل النور قطع معرفش انا ليه كنت بترعش حاسس بخوف كنت خايف اووي مش عارف من ايه معرفش حاسس بان حد بيرقبني وفجاه صوت اخترق الصمت اللي كنت فيه 

 

 

مكنش صوت عادي ده صوت قطة ازاي قطة في البيت ازاي انا متاكد سمعت صوت القطة لا ده مش قطة واحده ده قطط كتير بطلعوا اصوات انا شايف عيوان القطط حوليا في كل مكان في الشقة جرية لحد الباب اتقعبلت في السجاد وقعت علي راسي واغم عليه صحيت لقيت نفسي علي السرير وامي واختي وكان في شيخ معاهم قولت لي امي هو في ايه امي لسه هترد لقيت الشيخ بيقولها ثواني يا ام احمد 

 

 

انا هتكلم مع احمد لو سمحتي اطلعوا بره  شوية وفعلا امي واختي طلعوا بره ولقيت الشيخ بيقولي هو انت عملت ايه يا احمد ؟  رديت علي الشيخ مش فاهم عملت ايه يعني ايه ؟ لقيتوا بيقولي انت كنت ملبوس من اميره من الجن وعرفت من الست الولدة انك مهتم بقصص الرعب والكتب ايه هو الكتاب اللي انت قراءتها وعملت طقوس ولا كتبة طلسم قولي عشان اسعدك يابني 

 

 

رديت علي الشيخ وقولتلها انا كنت بقراءة فعلا ولكن كنت بقراءة حاجات كتير يعني مش بقراء كتاب واحد لا كنت بفهم الكتاب بيتكلم عن ايه بس اني احضر وانفذ الطريقة المكتوبة وكده لا عمري ما عملت كده انا اه كنت بقراءة الاقسام و العزيمة بس كنت بقراءة في سري والله لقيت الشيخ بيرد عليها وبيقول : تمام اووي يا احمد الحمد الله يابني اللي هي جد علي قد كده الحمد الله 

 

 

طب انا كان عندي ايه يا شيخ ؟ كنت ممسوس يا احمد 

احمد : طب ازاي وانا كنت بقراءه بس مجرد فضول مش اكتر يعني معملتش اي حاجه او محضرتش حاجه   

الشيخ : يا احمد يا بني مش لازم تحضر انت كان عندك فضول وكنت عاوز تتواصل مع الجن وهم كمان زيك بظبط كان عاوزين يتوصلو معاك, المهم متحولش تخترق عالم مش بتاعك ركز في حياتك وقرب من ربنا عشان الانسان اللي مع ربنا مش بيخاف من اي حد 

 

قصة الطريق الخطأ

قصص رعب حدثت بالفعل في مصر احترس يمكن ان يحضر - الويب المظلم



السلام عليكم اولا انا شاب مصري اعيش في محافظة الجيزة انا لست من محبي الرعب يعني انا بعيد عن العالم ده اصلا ولكن  اتعرض  مرة واحدة بس في حياتي لعالم الجن, كنت في خدمتي في الجيش كنت  في ابراج الحراسة التي كانت في قلب الجبل, كنت كل يوم انتقل من برج الي برج كان هناك 6 ابراج ولكن البرج الاخير ده كان في طاقة كده غريبة كنت حاسس بكآبة كده كان شعور غريب اووي 

 

 

 

كان هناك طريق ثابت لتنقل  بين الابراج وكان الطريق بين البرج الاول والاخير كان طريق طويل جدا فقرارت ان اختصر الطريق واسير في طريق مختصر كان في شهر ديسمبر اتذكر جيدا هذا اليوم كان الجوه برد جدا, كنت ارتعش من قوة البرد كنت امشي واسمع صوت همهمات حولي, حاولت تحديد مصدر الصوت لكنني فشلت ولم اتمكن من تحديد مصدر الصوت 

 

 

شعرت بعد ذلك بحرارة شديدة جدا حرارة من حولي كنت اتعرق من شدة الحرارة, مع ان الجوه كان شديد البرودة شعرت بصوت مخيف من حولي ليس كلب لا انه مثل الدب بنسبة الي شعر هذا الكان وكان مثل الانسان في الجسم كان بعيد عني ينظر اليه شعرت بخوف الشديد جريت جريت وكنت اقع علي الارض واقوم تاني واجري واقع علي الارض كان صديقي يرقبني من برج رقم 5 

 

 

عندما اقتربت من البرج رقم 5 نزل صديقي من البرج وكان يحمل كوب من الماء وقال لي لماذا لم تسير في الاتجاه الصحيح يا صديقي لماذا اختصرت قلت له لان الطريق طويل قال لي الصحراء بيت من بيوت الجن احترس وعندما تسير في الصحراء وحدك شغل قران او اقراءة ايات من القران الكريم ومن ساعه هذا الموقف وانا اسير دائما وانا بقراءة القران بصوت عالية لحد ما اوصل الي مكان الخدمة 

 


    

مواضيع تهمك



الخاتمة 

وفي نهاية المقالة اتمني ان تكون استمتعت وأريد منك ان تكتب رايك في تعليق وان تشترك في جروب الفيس بوك وان تتجول قليلا في موقعي حتي لا تصيبك اللعنة.






author-img
The Dead Man

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent