recent
أخبار ساخنة

قصة قصيرة جدا مرعبة وحقيقية وحدثت في مصر لا تقرأها في الليل

The Dead Man
الصفحة الرئيسية

قصة قصيرة جدا مرعبة وحقيقية وحدثت في مصر لا تقرأها في الليل


مرحبا بك يا صديقي كيف حالك اليوم اتمني ان تكون بخير, اليوم سوف نتكلم عن قصة قصيرة جدا حقيقية حدث بفعل ولك الحق يا صديقي ان تصدق ولك الحق ان تكذب تم تعديل هذه القصة لكي تكون مناسبة ومرعبة وسوف تجد القصة الحقيقية في نهاية القصة اتمني ان تقراء القصة التي تم التعديل عليها وان تسمع وتشاهد القصة من احدي البرامج التلفزيونية القديمة والمذيعه سوف تستضيف القاتل و الدكتور والشرطي والجده

 

 وأريد منك قبل القراءة ان تجلس في مكان هادي و ان يكون معك مشروبك المفضل و ان تشغل هذا الفيديو الذي سوف تجدها في الأسفل واخفض الصوت قليلا حتي تستطيع ان تقرا لكي تكتمل الدائرة وتصبح مؤهل انك تقرا قصص رعب, واذا كنت في ظروف لا تسمح فلا تفعل هذه الأشياء هيا بنا نبدأ يا صديقي

 

 


قصة قصيرة جدا حقيقية وحدثت في مصر 


ملاحظة : قبل القراءة اريد منك ان تجعل نفسك في مكان الشخص اللذي يتحدث لكي تشعر بنفس الشعور الذي كان يشعر به تخيل نفسك مكان الشخص تخيل نفسك انت بطل هذه القصة واريد منك ان تكتب الشعور الذي كنت تشعر به 

 


قصة شيطان من الانس 


الشر بجيب شر والقسوة بتجيب قسوة عندم يتعرض الانسان الي الالم النفسي او الجسدي يتالم في المرة الاولي والثانيه والثالثة وبعد ذلك يحدث له نوع من انواع البرود فلا يشعر باي الم, ويصبح يستمتع ويستلذ بالم الانسان لدية جانب مظلم وجانب مضيء او بمعني اوضح الانسان منقسم الي نصفين نصف شيطان والنصف الاخر ملاك, اسف يا صديقي او يا من تقراء هذه الرسالة او المذكرات  نسيت اعرفك بنفسي انا مازن عندي 25 سنه من القليوبية 

 

 

عندي اسرة مكونة من 4 افراد ابويا وامي واخويا الصغير سته سنوات واخويا الكبير عنده 30 سنه كانت الحياة جميلة اووي وفي من الايام بابا وماما واخواتي راحوا عند خالتي وانا كنت معاهم  المهم علي الساعه 10 بالليل روحت البيت انا واهلي ولكن قولت لي ابويا انا هروح هبات عند واحد صحبي انهارده عشان محدش عنه في البيت واتفقنها من امبارح علي كده المهم ابويا قال لي تمام يا مازن روح لصحبك و فعلا رحت لصحبي 

 

 

ولكن وانا ماشي في طريق صحبي لقيت عربية بيضه ميكروباص كان امام البيت وفيه 4 اشخاص مش عارف دول حكومة ولا مين المهم كملت مشي ورحت لصاحبي والصبح روحت علي جدتي عشان اسلم عليه واقعد معاها شوية وقعد لحد مالقيت خالتي بتتصل بجدتي وتقولها ان هدي مش بتفح انت تعرفي عنه حاجه, هدي دي اللي هي امي قومت مفزوع من قدام التليفزيون لان كان سمعات تليفون جدتي بايظة فكانت لازم تفتح الاسبيكر

 

قصة قصيرة جدا مرعبة وحقيقية وحدثت في مصر لا تقرأها في الليل

 

ونزلت بسرعة ورحت لخالتي عشان نشوف امي وابويا واخواتي مش بيفتحوا ليه, وفعلا روحت محدش كان بيفتح جبت سلم طويل من المحل اللي كان جنب البيت عشان اطلع عليها واكسر شباك الاوضه البيت بتعانه كان بيت عائلي عبارة عن ثلاثة ادور المهم كسرت شباك الاوضه عشان ادخل واتفاجاه ان ابويا مرمي علي الارضي ومدبوح بفضلت اصرخ واعيط كان شعوار صعب اوووي ومش بس ابويا لا  ده

 

 

 

اهالي كلهم كانوا مدبوحين والبلد اتقلبت والحكومة جت وقولتلهم علي كل حاجه انت عرفته يا صديقي وقلت كمان علي المكيروباص الابيض والاربع اشخاص اللي كانوا ركبين العربية, الحكومة قالت ان مفيش اي حاجه اتسرقت من البيت ومفيش باب مكسور ولا شباك ولا اي حاجه حتي البصمات مفيش بصمة جديدة كل البصمات كانت لي الاب والام والاخ الصغير والاخ الكبير ومازن, وكانت الحكومة شايفة ان قضية صعب جدا لان مفيش اي دليل 

 

 

اكيد الشخص اللي عمل كدة احسن واذكي منهم كانوا فاكرين انهم الاذكية عشان هم الحكومة هم اللي معاها الادوات والسلطة والحكومة دي مش واحد او اتنين لا الحكومة عبارة عن اشخاص كتيرة اووي وكلهم اذكية وعندهم مهارت في معرفة المجرمين ولكن الحكومة مش اذكي مني ههههههههه عارف عارف انت بتسال نفسك هو بيضحك علي ايه هههههه صح مش بقولك بعرف اقراء الناس, هقولك سر يا صديقي 

 

قصة قصيرة جدا مرعبة وحقيقية وحدثت في مصر لا تقرأها في الليل

 

بس متقولش السر ده لحد انا بثق فيك انا عارف مين اللي عمل كده ايوه انا عارف المجرم اللي قتل اهلي عارف هو مين انا اه والله انا اللي عملت كده عارف اللي انت مستغرب وبتقول لنفسك ازاي حد يقتل ابويا وامه واخواته انا زايك في الاول كنت لمه بشوف في الجرائد ان حد قتل ابويا او امه كنت بستغرب جدا ازاي ازاي يعني وايه اللي يوصل الموضوع لحد القتل بس ده كان زمان دلوقتي فهمت يعني ايه ابن يقتل اب او ام او العكس 

 

 

لكل فعل رد فعل يا صديقي وعارف انك عندك فضول تعرف ايه اللي وصل الامور لكدة هحاول افهمك ولكن اريد منك ان تتضع نفسك مكاني لو انت كل يوم بتلقي ابوك وامك بيصحوك من النوم ويقولولك قوم يا اهبل روح يا اهبل تعال يا  يا اهطل انا عمري ما سمعت امي او ابويا بنادوني باسمي واخواتي اللي كانوا بيعملو المصيبه وريوحو يقولو لبابا وماما اني مازن هو اللي عملها وهم كانوا دائما بصدقوهم وبيكدبوني 

 

 

كنت بضرب كل يوم بحزم والشبشب و الخرطوم كانوا بيحبسوني في السطح كان بيكون الجوه برد اووي وغير البرد كان في فئران كبيرة اوووي كنت بخاف من شكلهم اوووي ده مرة بابا وقعني من فوق السطح وقعت علي راسي ورحت المستشفى وقعدت فترة وكانت احسن فترة ورجعت البيت تاني كنت عايش في جحيم انا مرة رحت جبت سم فئران وحطيت السم في الملوخية والبامية عشان يموتوا ولكن محصلش حاجه ليهم مش عارف 

 

 

ازاي كان سم بيظ ولا ايه لحد ما فكرة وخطط كويس اوووي عشان اقتلهم واحد واحد كان اليوم ده كانت امي قالتلي روح سن السكينة عن الرجل ومن هنا جت الفكرة لمه كنت عند الرجل كنت شايف بتاع الفراخ بيدبح الفرخة بكل سهولة بستخدم السكينة فقولت انا هعمل كدة انهاردة المهم جبت السكينة وخبيت السكينة تحت المرتبة بعد كدة رحنا عند خالتي ورجعنا البيت علي الساعه 10 بالليل 

 

 

قصة قصيرة جدا مرعبة وحقيقية وحدثت في مصر لا تقرأها في الليل

دخلت انام عادي زي كل يوم وصحيت قبل الفجر ونمت علي المرتبة اللي في الصالة اللي كانت تحتها السكينة وانتظرت لحد ما امي صحيت عشان تصلي الفجر اول ما قالت الله اكبر دخلت السكينة في طهر امي صوتت سمع ابويا جري علي الصالة شافني وانا عمال ادخل السكينة في قلب امي هجم عليها دخلت السكينة في بطنه لقيت اخويا الصغير بيصحي اخويا الكبير عشان يشوف اه اللي بيحصل بره صحي اخويا الكبير ولسه طالع من الاوضة لقينيها في وشه  كنت حاطط السكينة ورا ضهري 

 

 

اول ما خرج يشوف في ايه دخلت السكينة في ضهرو الود الصغير كان عمال يعيط وجري وفتح الباب جريت ورها ومسكته ودبحته وبعد كده خرجت علي الساعه علي الساعه 5 ص نزلت رحت لي واحد صحبي وقولتلو ان انا اتخناقت مع اهلي وي لو حد سال عليه قول ان انا كنت بايت عندك انهاردة تمام قال لي تمام ورحت لي جدتي بس ده اللي حصل انا مش ندمان يا صديقي ده اللي المفروض كان يحصل من زمان 

 

 

وقبل متقول عليها اي حاجه عوزك تحط نفسك مكاني قبل ما تقول اي حاجه كل اللي فضلوا يقولوا عليها اني عبيت او اهبل دلوقتي انا احسن منهم كلهم هههههه انتهت المذكرات ده المذكرات اللي كانت موجود في بيت الاسرة اللي حصل فيه الجريمة البشعه ده لو مكناش لقينه المذكرات ده والورق اللي هقراءة دلوقتي كان زمان القضية اتقفلت ضد مجهول, كانت مع المذكرات روشتة من دكتورمخ واعصاب وكان مكتوب بعض الادوية وكان موجود ايضا جواب مكتوب في هذا الجواب 

 

قصة قصيرة جدا مرعبة وحقيقية وحدثت في مصر لا تقرأها في الليل

 

 يجب علي الاب والام ان ينقلو المريض مازن الي مستشفي الامراض العقلية والنفسية وعندما تم التواصل مع هذا الطبيب قال انه تعرض لحادث وكان هذا الحادث ان المريض مازن وقع من مسافة مرتفعة علي راسه وكانت النتيجه انه اصبح مريض نفسي وكانت حالته كل يوم بتزيد وتم فقد السيطرة علي المريض وكان يجب علي المريض ان يذهب الي المستشفي ولكن لم يحدث الان مازن في مستشفي الامراض العقلية والنفسية 

 

 

والغريب كان مازن دائما يتكلم مع شخص مش موجود مرة سمعت مازن بيقول لشخص مش موجود " انا عملت اللي انت  عاوزها بس هم دلوقتي وحشني اوووي اعمل ايه دلوقتي انت ليه مش بترد عليه ليه انا عملت كل حاجه انت قلتهالي"

 

لقيت مازن صوته اتغير وبيرد علي نفسة وبيقول : "انت فعلت ذلك وليس انا لا تلمني انا كنت مجرد صديق لك اقترح عليك بعض الافكار وفي النهاية انت الذي تختار هم الان اربع ضحايا ويجب عليك انت ان تكون الضحية الخامسه هذا الحل الوحيد " وسكت مازن ولم يتكلم وبعد اسبوع واحد مازن قتل نفسه ايوه قتل نفسه قصة غريبة وقلت لزام الناس كله تعرف قصة مازن 

 

 

القصة الحقيقية




    

 

مواضيع تهمك



الخاتمة 

وفي نهاية المقالة اتمني ان تكون استمتعت وأريد منك ان تكتب رايك في تعليق وان تشترك في جروب الفيس بوك وان تتجول قليلا في موقعي حتي لا تصيبك اللعنة.



author-img
The Dead Man

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent